Өрнектің өзі және оның туындылары қазақ мәдениетінде күшті тұмар болып саналады. Дәстүрлі мәдениетте «құсмұрын» деп аталатын сақинаны тек бойжеткендер тағатын, ал қыздардың, балалардың, сал-серілердің бас киімдеріне тігілген, домбыраға, бесікке, т. б. ілінген үкінің қауырсындары тұмар ретінде қызмет еткен. Бұл олардың жоғары мәртебесін көрсеткен.
«Құстаңдай» ою-өрнегімен тек ділмарлардың (шешен, би) және ақындардың киімдерін әшекейлеген, бұл зор дауыстылықты білдірген.
Түркі мәдениетінде қаздар мен аққулар көбінесе берілгендікті, адалдық пен сүйіспеншілікті бейнелейтін. «Қаз мойын» ою-өрнегі – қалыңдықтың жасауына арналған сандықтарды әшекейлеу үшін жиі қолданылған, көлденең безендірілген S-тәрізді фигура. Аққулар түркі мифологиясындағы барлық су құстары сияқты бір уақытта екі дүниеге, яғни Жоғарғы және Төменгі әлемдерге қатысты болды. Көптеген мифтерде көне түркі құдайы Ұмай аққу қыздың бейнесі ретінде көрінеді. Аққу шаман-бақсылар мен сал-серілердің тотемі болуы мүмкін.